Unde poţi reclama un caz de malpraxis?
Atunci când drepturile sale au fost încălcate, un pacient are dreptul să reclame un cadru medical, la Colegiul Medicilor, la Comisia de Malpraxis din cadrul Ministerului Sănătăţii sau chiar direct în instanţă. Un pacient are dreptul să reclame doctorul sau asistentele atunci când procedura medicală efectuată poate fi considerată un act de malpraxis, atunci când nu a fost respectat dreptul la confidenţialitate sau atunci când orice drept legal i-a fost încălcat. Atunci când pacientul este nemulţumit de decizia Colegiului Medicilor din judeţ, acesta se poate adresa Colegiului Medicilor din România. Dacă se constată că medicul în cauză a încălcat drepturile pacientului şi nu a respectat Codul Deontologic, cadrului medical i se pot aplica una din următoarele sancţiuni, în funcţie de gravitatea faptei: mustrare, avertisment, vot de blam, amendă (între 100 lei şi 1500 lei), interdicţia de a exercita profesia (pe o perioada de la o luna la un an) sau chiar retragerea calităţii de membru al Colegiului Medicilor din România. În cazul în care pacientul doreşte ca medicul să-i plătească daune, va trebui sa se adreseze Comisiei de Malpraxis din cadrul Ministerului Sănătăţii. În această situaţie pacientul trebuie să achite o taxă de expertiză care poate ajunge până la 4.000 lei, sumă care nu mai revine reclamantului, indiferent de verdict. Dacă această Comisie din cadrul Ministerului Sănătăţii stabileşte existenţa unei situaţii de malpraxis, instanţa judecătorească competentă poate solicita persoanei prejudiciate să oblige persoana responsabilă la plata despăgubirilor. În plus, pe lângă modalităţile de reclamare prezentate anterior, pacienţii care se consideră nedreptăţiţi se pot adresa direct instantei, pe cale civilă sau penală, în funcţie de gravitatea cazului
comment closed