Emanuel Ilina, actualul vice-preşedinte al Federaţiei Române de Automobilism Sportiv, şi-a anunţat candidatura la funcţia de preşedinte în cadrul alegerilor care vor avea loc în luna februarie a acestui an.
„Maramureşului a reprezentat până nu de mult un pol important de motorsport. Etapele organizate, în frumoasele ţinuturi maramureşene, indiferent de disciplină, s-au remarcat întotdeauna prin afluenţa spectatorilor prezenţi la evenimente. Îmi doresc din tot sufletul să aduc o contribuţie reală la revenirea motorsportului românesc în cât mai multe zone ale ţării, şi în special în Maramureş” ne scrie Emanuel Ilina. „Mi-ar plăcea ca, împreună cu iubitorii motosportului şi sprijinul autorităţilor locale să repunem Maramureşul pe harta competiţiilor sportive, mai ales că avem semnale privind interesul multor sportivi străini de a-şi încerca talentul în această zonă”.
Pentru cine nu îl cunoaşte, Emanuel Ilina are 40 de ani, este căsătorit şi are doi copii. Practică sportul de performanţă de la o vârstă fragedă. Are prima implicare directă în motorsport la vârsta de 25 de ani, după terminarea facultăţii, în calitate de copilot. Este licenţiat în inginerie auto fiind absolvent al Academiei Tehnice Militare. În anul 2000 debutează în calitate de pilot în cadrul Cupei Ford KA. Are rezultate bune încă din primul sezon fapt ce îl încurajează să-şi investească toate resursele pentru a-şi putea împlinii visele. La 28 de ani devine campion naţional al grupei N, pierzând la limită titlul de campion absolut. Anul 2006 îl găseşte în postura de Team Manager al echipei OMV-Petrom Rally Team cu care câstigă deopotrivă titlurile naţionale la individual şi la echipe. Începând cu anul 2007 este ales în Consiliul Federal al FRAS iar din 2009 ocupa funcţia de vice-preşedinte.
Emanuel Ilina, şi-a anunţat candidatura la funcţia de preşedinte, prezentând şi echipa ( Silviu Bulugioiu şi Bela Stoica – vicepreşedinţi, Adrian Fodor, Dorin Toma şi Sebastian Itu, Cătălin-Cedric Ghinea şi Cristian Togănel – consilieri). „Cu această echipă am convingerea că vom putea înfăptui cea mai mare parte a obiectivelor propuse. Cred în valoarea de grup dar şi individuală a echipei mele şi îmi doresc să reprezentăm un exemplu de respect, onestitate şi profesionalism în faţa întregii comunităţi de motorsport din România”, ne-a scris Emanuel Ilina.
De pe contul său de Facebook, transcriem fragmente din mesajul adresat tuturor celor implicaţi în motorsportul românesc, şi celor care iubesc acest sport:
„Fac parte din motorsportul Românesc de performanţă de mai bine de 15 ani neîntrerupt şi în toţi aceşti ani am încercat să parcurg cât mai multe din cărările labirintului ce îl compun. Experienţa acumulată dar şi educaţia şi bunul simţ consider că mă califică să fac următoarele remarci, vis-à-vis de modul în care o parte dintre colegii noştri înţeleg să activeze în viaţa sportivă şi federală. Primul lucru care constat că lipseşte în cele mai multe abordări este fairplay-ul. Trebuie să înţelegem că fără fairplay nu poate exista sport şi nici competiţie, în consecinţă în lipsa lui ne îndepărtăm îngrijorător de atributul fundamental. În al doilea rând, prea des unora dintre noi ne scapă obiectivitatea, exigenţa de sine şi conduita. Nu pot să înţeleg cum un sportiv implicat într-o competiţie încearcă să găsească soluţii de modificare a regulii jocului, în timpul desfăşurării acestuia, doar pentru că aceste reguli nu-i sunt favorabile. (…) O altă realitate pe care îmi este foarte greu să o înţeleg o constituie dezinteresul majorităţii reprezentanţilor cluburilor, ce ar putea avea drept de vot în AGA şi implicit dreptul de a-şi alege drumul de urmat în viitorii patru ani, în realizarea îndatoririlor şi obligaţiilor proprii. Aici mă refer atât la achitarea datoriilor financiare cât şi la minima implicare în realizarea procedurilor prevazute în regulament/statut cu privire la trimiterea mandatelor de reprezentare. Costat cu dezamăgire că cei care şi-au achitat aceste minime îndatoriri reprezintă mai puţin de un sfert din totalul cluburilor afiliate. Cum poate o aceeaşi persoană să emită diverse pretenţii în condiţiile în care ea însăşi nu şi-a îndeplinit propriile atribuţii? (…) Haideţi să încercăm să ne facem fiecare treaba în cel mai profesional mod şi în felul acesta să aducem motorsportul Românesc la nivelul pe care îl invocam. Vreau să putem fi realmente mândri cu toţii că facem sau am făcut parte din el. Îmi exprim dorinţa de a fi uniţi, atât la bine cât mai ales la greu, să dăm dovadă de maturitate, înţelepciune, bune intenţii şi bineînţeles fairplay. Doar fiind o adevărată echipă vom putea face faţă provocărilor ce vor urma”.
comment closed